Informácie pre rodičov
Milí rodičia!
Srdečne Vás vítam na stránke 3.A triedy.
Rada by som vyhodnotila písomnú prácu z vlastivedy. Žiaci boli v pondelok informovaní, že budú písať krátku písomku z učiva Miestna krajina, Obec.
Stačilo sa naučiť zopakovať si učivo, ktoré majú napísané v zošite. V utorok sme si spolu ústne zopakovali 2 x toto učivo, pretože jedna žiačka prišla neskôr na hodinu.
Výsledky: 1 - 6 žiakov
2 - 7 žiakov
3 - 5 žiakov
4 - 2 žiaci
5 - žiaden žiak
Dvaja žiaci nepísali (PN). Učivo vlastivedy a prírodovedy je nutné učiť sa z poznámok , ktoré majú žiaci zapísané v zošite.
Rada by som Vám poskytla pár potrebných informácií:
1. Triedny fond
Vyzbieraná suma 5 euro/žiak slúži pre žiakov 3.A na zakúpenie toal.papiera, mydla (momentálne nám poskytuje, bezplatne, antibakteriálne mydlo škola) a iných potrieb. Každý žiak má v triede z fondu zakúpený papierový zakladač - označený vlastným menom. Žiaci si doň vkladajú svoje veci (učebnice, zošity, pracovné zošity). V prípade záujmu je k nahliadnutiu vyúčtovanie triedného fondu. 2 x ročne ho skontroluje triedny dôverník a potvrdí svojim podpisom zhodu finančných údajov. Zároveň preverí účel čerpania tr.fondu.
2. Triedny dôverník
Triednou dôverníčkou 3.A je Bc. Michaela Jančová
3. Vzdelávanie žiakov
Momentálne končíme opakovanie učiva 2. ročníka. Nakoľko bolo vzdelávanie ku koncu minulého školského roka netradičné, sú vedomosti žiakov nedostatočne upevnené.
V slovenskom jazyku: - žiaci píšu nepresné tvary písmen, často nečitateľné
- žiaci píšu pod riadok, nedbajú na úpravu v zošite
- nedodržiavajú pravidlo o písaní y,ý po tvrdých spoluhláskach
- nedodržiavajú pravidlo o písaní i,í po mäkkých spoluhláskach
- nepíšu začiatok vety, mená s veľkým začiatočným písmenom
- robia zbytočné chyby v prepise, odpise textu
- u niektorých žiakov je žiadúce, aby zmenšili veľkosť písma
- nečítajú s porozumením zadania úloh
V matematike: - nepresne počítajú príklady na písomné sčítanie, odčítanie
- nečítajú pozorne zadania úloh
- píšu nepresné, nečitateľné číslice
Čítanie: - čítajú potichu, nejasne
- čítajú sekane - slabikovane
- čítajú s chybami
Poprosím Vás o pomoc pri odstránení týchto nedostatkov u detí. Ďakujem.
Na predmety prírodoveda a vlastiveda je nutné učiť sa učivo, ktoré majú žiaci zapísané v zošitoch z hodiny na hodinu! Po ukončení tematického celku bude test.Priebežne píšu žiaci krátke písomné práce a sú skúšaní ústne.
4. Výchova žiakov
V triede sme ešte stále vo fáze spoznávania sa, okukávania sa. Často sa veľa rozprávame a riešime pomocou "súdu" triedne nedorozumenia. Správanie sa detí je momentálne slušné a poslušné :-) Mnohí žiaci nabehli výborne na systém zapisovania si D.Ú. do slovníčka. (Ďakujem aj Vám rodičia, že ste ma v tom podporili a nehľadali iné formy zľahčovania práce Vašim deťom.) Sú šikovné, bystré, ale ... Potrebujú byť aj viac snaživé, pozorné a samostatné. Hovorím im, nech sú online..lebo často je to ofline. Hlavne, keď im hádam 10 x hovorím, že je nutné napísať si na každú prácu, ktorú robia meno, alebo ako majú robiť zadanú úlohu, čo majú kam zapísať. Keď už to vyzerá, že to všetci pochopili a ja sa odvážim opýtať, či to všetci chápu a oni tvrdia, že ÁNO verím im :-) ...do chvíle cca 5 min., kým
1. sa nespýtajú na vec, na ktorú som predtým viac krát spomenula, vysvetlila, napísala na tabuľu
2. neprídu za mnou, že tomu nerozumejú, ale po 2 prečítaní si v mojej prítomnosti tomu porozumejú :-)
3. sedia a čakjú, že si ich všimnem a zachránim ich
Opäť Vás rodičia porosím o pomoc. Veďte deti k samostatnosti a zodpovednosti...Často pri zadanej a vysvetlenej práci len tak sedia (niektorí aj ležia), obzerajú sa, hrajú sa s niečim a potom samozrejme nestíhajú. Dnes niektorí žiaci vypracovali zadanú prácu z matematiky za 5. minút a nietorým nestačilo ani 15 minút, ktoré dostali navyše. Niektorí urobili opravu diktátu za pár minút a niektorí to robili do konca hodiny...a opakovane s chybami. Verím, že sa dokážu naučiť pracovať zodpovedne, primerane rýchlo a čo najviac samostatne.
Samozrejme, že neodmietam možnosť dovysvetliť žiakovi niečo, pomôcť mu, usmerniť ho, ale pri samostatnej práci to musí žiak (po predchádzajúcom vysvetlení, zopakovaní) zvládnuť sám!
Verím, že Vaše rozhodnutie dať svoju dcéru, svojho syna do výberovej - jazykovej triedy naplní Vaše predstavy a rozvinie vedomosti a schopnosti Vašich deti.
5. Aktuálne info
Momentálne nemá žiadny žiak 3.A ochorenie Covid19 ! ( 8.10.2020)
6. Uvoľnenie z vyučovania
- Žiak je z vyučovania uvoľnený iba na základe informácie od zákonného zástupcu žiaka, ktorá musí byť uvedená v papierovej žiackej knižke. (Toto platí v prípade, že žiak prišiel ráno do školy a je potrebné uvoľniť ho z vyučovania).
- Žiak môže opustiť školu na vyšetrenie u lekára ( z iných rodinných dôvodov), iba počas prestávky.
- Pred budovou školy musí žiaka čakať zákonný zástupca ( iný rodinný príslušník). Žiaci 3.A sú neplnoletí a nemôžu opustiť školu bez doprovodu dospelej osoby. Iba po ukončení vyučovania.
- Neprítomnosť v škole treba ospravedlniť prostredníctvom papierovej žiackej knižky. Pečiatkou od lekára u ktorého bol žiak na vyšetrení, alebo písomným ospravedlnením s uvedení dôvodu a podpisom zákonného zástupcu.
- Zákonný zástupca môže ospravedlniť žiaka z vyučovania na 5 dní bez pečiatky od lekára. (Toto opatrenie je zavedené kvôli momentálne prebiehajúcej pandémii.)
7. Návrat do školy po chorobe žiaka, karanténe
Žiak musí doniesť po návrate do školy vypísané toto tlačivo : Vyhlásenie o zdravotnom stave: tlačivo (ak bude dieťa chýbať viac ako 3 dni vrátane víkendu)
Bez tohto vypísaného tlačiva bude žiak umiestnený v izolačnej miestnosti a musí si po neho prísť zákonný zástupca.
8. EŽK - elektronická žiacka knižka, EduPage
Študijné výsledky žiaka sú uvedené v jeho elektronickej žiackej knižke. Písomné práce sú k nahliadnutiu v škole. Po prihlásení sa cez tento link sa dozviete študijné výsledky žiaka a iné informácie zsbrezno.edupage.org/login/ (Pomôcka pre tých, ktorí si nenainštalovali mobilnú aplikáciu.)
Milí rodičia!
Srdečne Vás vítam na stránke 3.A triedy.
Rada by som vyhodnotila písomnú prácu z vlastivedy. Žiaci boli v pondelok informovaní, že budú písať krátku písomku z učiva Miestna krajina, Obec.
Stačilo sa naučiť zopakovať si učivo, ktoré majú napísané v zošite. V utorok sme si spolu ústne zopakovali 2 x toto učivo, pretože jedna žiačka prišla neskôr na hodinu.
Výsledky: 1 - 6 žiakov
2 - 7 žiakov
3 - 5 žiakov
4 - 2 žiaci
5 - žiaden žiak
Dvaja žiaci nepísali (PN). Učivo vlastivedy a prírodovedy je nutné učiť sa z poznámok , ktoré majú žiaci zapísané v zošite.
Rada by som Vám poskytla pár potrebných informácií:
1. Triedny fond
Vyzbieraná suma 5 euro/žiak slúži pre žiakov 3.A na zakúpenie toal.papiera, mydla (momentálne nám poskytuje, bezplatne, antibakteriálne mydlo škola) a iných potrieb. Každý žiak má v triede z fondu zakúpený papierový zakladač - označený vlastným menom. Žiaci si doň vkladajú svoje veci (učebnice, zošity, pracovné zošity). V prípade záujmu je k nahliadnutiu vyúčtovanie triedného fondu. 2 x ročne ho skontroluje triedny dôverník a potvrdí svojim podpisom zhodu finančných údajov. Zároveň preverí účel čerpania tr.fondu.
2. Triedny dôverník
Triednou dôverníčkou 3.A je Bc. Michaela Jančová
3. Vzdelávanie žiakov
Momentálne končíme opakovanie učiva 2. ročníka. Nakoľko bolo vzdelávanie ku koncu minulého školského roka netradičné, sú vedomosti žiakov nedostatočne upevnené.
V slovenskom jazyku: - žiaci píšu nepresné tvary písmen, často nečitateľné
- žiaci píšu pod riadok, nedbajú na úpravu v zošite
- nedodržiavajú pravidlo o písaní y,ý po tvrdých spoluhláskach
- nedodržiavajú pravidlo o písaní i,í po mäkkých spoluhláskach
- nepíšu začiatok vety, mená s veľkým začiatočným písmenom
- robia zbytočné chyby v prepise, odpise textu
- u niektorých žiakov je žiadúce, aby zmenšili veľkosť písma
- nečítajú s porozumením zadania úloh
V matematike: - nepresne počítajú príklady na písomné sčítanie, odčítanie
- nečítajú pozorne zadania úloh
- píšu nepresné, nečitateľné číslice
Čítanie: - čítajú potichu, nejasne
- čítajú sekane - slabikovane
- čítajú s chybami
Poprosím Vás o pomoc pri odstránení týchto nedostatkov u detí. Ďakujem.
Na predmety prírodoveda a vlastiveda je nutné učiť sa učivo, ktoré majú žiaci zapísané v zošitoch z hodiny na hodinu! Po ukončení tematického celku bude test.Priebežne píšu žiaci krátke písomné práce a sú skúšaní ústne.
4. Výchova žiakov
V triede sme ešte stále vo fáze spoznávania sa, okukávania sa. Často sa veľa rozprávame a riešime pomocou "súdu" triedne nedorozumenia. Správanie sa detí je momentálne slušné a poslušné :-) Mnohí žiaci nabehli výborne na systém zapisovania si D.Ú. do slovníčka. (Ďakujem aj Vám rodičia, že ste ma v tom podporili a nehľadali iné formy zľahčovania práce Vašim deťom.) Sú šikovné, bystré, ale ... Potrebujú byť aj viac snaživé, pozorné a samostatné. Hovorím im, nech sú online..lebo často je to ofline. Hlavne, keď im hádam 10 x hovorím, že je nutné napísať si na každú prácu, ktorú robia meno, alebo ako majú robiť zadanú úlohu, čo majú kam zapísať. Keď už to vyzerá, že to všetci pochopili a ja sa odvážim opýtať, či to všetci chápu a oni tvrdia, že ÁNO verím im :-) ...do chvíle cca 5 min., kým
1. sa nespýtajú na vec, na ktorú som predtým viac krát spomenula, vysvetlila, napísala na tabuľu
2. neprídu za mnou, že tomu nerozumejú, ale po 2 prečítaní si v mojej prítomnosti tomu porozumejú :-)
3. sedia a čakjú, že si ich všimnem a zachránim ich
Opäť Vás rodičia porosím o pomoc. Veďte deti k samostatnosti a zodpovednosti...Často pri zadanej a vysvetlenej práci len tak sedia (niektorí aj ležia), obzerajú sa, hrajú sa s niečim a potom samozrejme nestíhajú. Dnes niektorí žiaci vypracovali zadanú prácu z matematiky za 5. minút a nietorým nestačilo ani 15 minút, ktoré dostali navyše. Niektorí urobili opravu diktátu za pár minút a niektorí to robili do konca hodiny...a opakovane s chybami. Verím, že sa dokážu naučiť pracovať zodpovedne, primerane rýchlo a čo najviac samostatne.
Samozrejme, že neodmietam možnosť dovysvetliť žiakovi niečo, pomôcť mu, usmerniť ho, ale pri samostatnej práci to musí žiak (po predchádzajúcom vysvetlení, zopakovaní) zvládnuť sám!
Verím, že Vaše rozhodnutie dať svoju dcéru, svojho syna do výberovej - jazykovej triedy naplní Vaše predstavy a rozvinie vedomosti a schopnosti Vašich deti.
5. Aktuálne info
Momentálne nemá žiadny žiak 3.A ochorenie Covid19 ! ( 8.10.2020)
6. Uvoľnenie z vyučovania
- Žiak je z vyučovania uvoľnený iba na základe informácie od zákonného zástupcu žiaka, ktorá musí byť uvedená v papierovej žiackej knižke. (Toto platí v prípade, že žiak prišiel ráno do školy a je potrebné uvoľniť ho z vyučovania).
- Žiak môže opustiť školu na vyšetrenie u lekára ( z iných rodinných dôvodov), iba počas prestávky.
- Pred budovou školy musí žiaka čakať zákonný zástupca ( iný rodinný príslušník). Žiaci 3.A sú neplnoletí a nemôžu opustiť školu bez doprovodu dospelej osoby. Iba po ukončení vyučovania.
- Neprítomnosť v škole treba ospravedlniť prostredníctvom papierovej žiackej knižky. Pečiatkou od lekára u ktorého bol žiak na vyšetrení, alebo písomným ospravedlnením s uvedení dôvodu a podpisom zákonného zástupcu.
- Zákonný zástupca môže ospravedlniť žiaka z vyučovania na 5 dní bez pečiatky od lekára. (Toto opatrenie je zavedené kvôli momentálne prebiehajúcej pandémii.)
7. Návrat do školy po chorobe žiaka, karanténe
Žiak musí doniesť po návrate do školy vypísané toto tlačivo : Vyhlásenie o zdravotnom stave: tlačivo (ak bude dieťa chýbať viac ako 3 dni vrátane víkendu)
Bez tohto vypísaného tlačiva bude žiak umiestnený v izolačnej miestnosti a musí si po neho prísť zákonný zástupca.
8. EŽK - elektronická žiacka knižka, EduPage
Študijné výsledky žiaka sú uvedené v jeho elektronickej žiackej knižke. Písomné práce sú k nahliadnutiu v škole. Po prihlásení sa cez tento link sa dozviete študijné výsledky žiaka a iné informácie zsbrezno.edupage.org/login/ (Pomôcka pre tých, ktorí si nenainštalovali mobilnú aplikáciu.)